Bled

18 augustus 2017 - Bohinjska Bela, Slovenië

Maandag 14 augustus

Lekker rustig opgestart. We hadden gisteren al besloten om Bled maar even te gaan verkennen. Ana vertelde ons om te gaan lopen door het bos de heuvel/ berg over, dit was ongeveer 2 kilometer. Het is zo gigantisch druk in Bled dat je lang in de file staat, dat hadden we gisteren ook al ervaren. Daarnaast is er gewoon geen parkeerruimte genoeg. We namen haar advies maar aan en gingen lopen. Het was een leuke wandeltocht en Noa en Hugo deden het ook weer super met wandelen. We kwamen uit bij, hoe kan het ook anders, het meer van Bled. Het was heerlijk weer dus eerst maar even zwemmen. Het was even wennen voor Noa dat er geen zand was bij het water maar alleen kiezels. Gelukkig hebben ze allebei sandalen die in het water kunnen dus die komen mooi van pas deze vakantie. Ook hier op het strandje was het druk maar dat mocht de pret niet drukken. Hugo vermaakte zich kostelijk met alle kiezels die hij vond. Hij was er mee aan het bouwen of hij plonste ze zo hard mogelijk in het water zodat iedereen koude spetters op zich kregen. Noa was ook heerlijk in het water en had een opblaas dolfijn geleend van een ander kind. Dat was dolle pret natuurlijk. Ook verlegde ze haar grensen door na lang aarzelen toch van de houten vlonder in het toch wel koude water te springen. En trost dat ze was, erg leuk. Na een tijd besloten we om verder te gaan lopen langs het meer. Het meer is prachtig, mooi blauw water en de vissen zie je gewoon zwemmen. We kwamen uit bij een parkje (centrum van Bled) waar een soort festival was. Er stonden overal "street food" tentjes en dat zag er gezellig uit. We besloten om eerst maar even te kijken waar onze bus vertrok naar Bohinsjka Bela, want die ging maar een keer per uur. Liepen wat rond in het centrum wat niet erg boeiend was. Omdat er in ons dorpje niets te eten valt was het wel handig omdat in Bled te doen. Het was heerlijk weer dus bedachten we dat we wel wat hapjes bij de street food tentjes konden gaan halen en die dan te nuttigen in het aangrensende park. Hugo had al wel honger gekregen want die had in het park even mee getraint met russische jongern die een rondje rende in het park. Omdat Hugo ze steeds voorbij zag rennen besloot hij maar om mee te rennen. Dat was erg leuk om te zien. Tijdens het eten in het park hadden noa en hugo contact met een jongetje en hadden veel lol met elkaar. Kinderen zoeken elkaar altijd op en hebben snel contact, dat is leuk om te zien. De bus rit terug was ook een succes. We konden vandaag als een succes volle dag beschouwen.