Strand Jurmala

31 juli 2018 - Riga, Letland

Vandaag iets aangenamer qua weer. Maar evengoed te warm voor activiteiten. Dus op naar het strand. Hier hebben we weer heerlijk genoten van het water, schaduw en de zon. Rond 16.30 weer richtibg Riga. Thuis snel douchen en met de tram (€1.15 enkeltje) naar centrum. Heerlijk gegeten, lokale gerechten dit keer. Noa&Hugo aten zelfs wat bonen (capucijner achtige bonen) met gedroogde uien. En natuurlijk patat. Daarna deden we een wandeling door de stad. In de lonly planet stond een toer waar we een deel van hebben gelopen. Maar wat een prachtige stad!! Veel art nouveau gebouwen. We hebben genoten van de zachte warme avond. Met de taxi terug voor €4 dus vlot thuis.

1. Betty:
    1 augustus 2018
    Hoi familie Bart,
    Dankzij Frits, hij gaf mij jullie reisblog door, geniet ik nu ook van Lisette's reisverslagen. Leuk om te vernemen dat Riga zo'n mooie stad is en lekker koken kunnen ze er dus ook! Bij jullie is het dus ook (te) warm maar gelukkig kunnen jullie nu nog uitwijken naar het strand.
    Er komt zeker nog niet veel van vogels spotten Klaas? Afgelopen zondag heb ik met Truus, prachtig de Sporenkievit (bij de Haukes) kunnen bewonderen. Hij stond mooi vooraan en met de telescoop heb ik zelfs de kleur van de ogen kunnen zien!
    Ik wens jullie nog een fantastische voortzetting van de vakantie en kijk uit naar het vervolg van jullie avonturen. Groetjes, Betty
  2. Lisette Bart- de Groot:
    1 augustus 2018
    Hallo Betty, wat leuk!! Klaas is op dit moment vogels spotten Jurmala (kerami national park) ligt aan de kust bij Riga. Ik ga zo met de kids die kant op, met de trein. Het strand is daar ook, weer strand dag vandaag