Weer een stranddag

1 augustus 2018 - Riga, Letland

En jawel hoor vandaag wederom een stranddag. We kunnen niet anders. Wel jammer dat je door de warmte gewoon geen dingen kunt bekijken die je graag had willen doen. Maar Riga doen we in de avond en dat is prima. Klaas ging vroeg op pad naar kemari nationaal park voor de vogels. We spraken af op het strand waar we voorgaande dagen ook zaten. Ik vertrok in de ochtend met Noa&Hugo naar het strand. Wij gingen met de trein. Dat was allemaal prima te doen. Dat koste maar liefst €1.40 voor enkele reis. De trein deed er precies 30 min over. Wij zaten een uurtje op het strand en toen kwam klaas ook. Die was ook wel aan verkoeling toe. De gespote vogels; kraanvogels, roodhals fuut met jong, roepende wielenwaal. De kleine vliegenvanger met jongen. Mooiste soort van deze dag. Verder kostelijk vermaakt met zandkastelen bouwen,  zwemmen, patat eten, ijs eten. Hugo had nog weer een splinter (best een lange) in zijn teen van vlonders op het strand. Hij schreeuwde moord en brand toen klaas hem probeerde eruit te halen. De pleisters vlogen aan van mensen die wilde helpen. Maar een pincet deed wonderen, de dochter van de vrouw had gisteren een splinter in haar voet dus nam deze vandaag ook maar mee. Goed voor Hugo. De laatste avond in Riga alweer. We deden nu een Art Nouveau wandeling, werkelijk prachtige gebouwen!! Het zijn er wel 750, daarvan hebben wij er maar een aantal van bekeken. We eindigde de avond op het terras, daar waar ook de kunst beren stonden en een speelgelegenheid. Wat een zwoele avonden hebben we hier. Morgen reisen we verder naar Gauja National park, 88km verder dus prima te doen voor een reisdag.