Sigulda-Cesis

3 augustus 2018 - Cesis, Letland

Vandaag weer verder naar Sigulda in het nationale parl Gauja. Dit keer geen lange rit, ongeveer 50 km. We wilde een wandeling maken van 5.6 km door een gebiedje waar ook drie kastelen te bezoeken waren. Noa ja we begonnen er aan maar het was veels te warm en de wandeling "liep" gewoon niet lekker. We hebben ons op een gegeven moment maar in de rivier de gauja gestort en de wandeling gestaakt. We besloten om de kastelen per auto te bezoeken en dan daar een kleine wandeling te maken. Voordat we in de auto stapte gingen we wat eten in een ontzettend leuk tentje. Daar raakte we aan de praat met een leuk stel met twee kinderen uit Estland. Hele verhalen over Estland enz. te veel om even op te schrijven. Ondertussen bijna einde van de dag dus maar even snel de kastelen bekeken. En dat lukte, voordeel als je zo laat gaat dat je bijna alles voor jezelf hebt. Het laatste kasteel was tot 20.00 open dus die konden we gelukkig nog bekijken. We checkte laat in in Cesis en gingen nog snel het stadje in om wat kleins te eten, drinken lukte nog maar eten ging niet meer. We kwamen terecht in een alternatieve tent met live band uit Finland. Het was ontzettend leuk. De bier, wijn en limonade werdt door de barkeeper uitgebreid uitgelegd. Maar de limonade voor de kids was geen succes, ook al was de naam van de limonade de kleine zingende Hugo