Warschau-Trakai, Litouwen

27 juli 2018 - Čiukiškės, Litouwen

Vanochtend om 9.00 reden we Warschau uit. Zo vlot ging dat niet. Ze zijn zo met de wegen bezig die wij net moesten hebben. Om twee uur reden we Litouwen binnen. Maar door het uur verschil was het toch al drie uur. We moesten toen nog 150 kilometer (van de totale 450). Litouwen oogde wel wat knusser, het landschap is heuvelachtiger, leuke huisjes/boederijen. Het lijkt wel of er wat beter/meer Engels wordt gesproken. In polen viel het erg op dat Engels slecht werdt gesproken, zelfs in toeristisch gebied. Onderweg deden we nog even wat boodschappen in de supermarkt. Zo'n 35 kilometer voor Trakai besloten we om maar alvast wat avond eten naar binnen te werken. Het was al 18.00 uur. Dat deden we bij een leuk eettentje aan een meer. En jawel Hugo en Noa weer met onderbroek en al het meer in. Wij lekker gegeten. Haringsalade en koude bietensoep. Leuk om even te proberen. Aangekomen op onze lokatie in Trakai kregen we een zeer uitgebreide rondleiding van onze gastvrouw. Wat een fantastiche farm! Prachtig aan meer met strandje, bootjes kunnen we pakken. Diverse heerlijke zitplekken met BBQ of gewoon in hangmat onder de fruitbomen. En paarden, Noa is er niet bij weg te slaan! Ontzettend leuk.