Haapsalu- parnu

10 augustus 2018 - Pärnu, Estland

Lekker geslapen, gelukkig. Het was hier zo rustig en een heerlijk bedje. Klaas was al weg, te vogelen, toen ik wakker werdt.

We hadden een zeer uitgebreid bed. Net toen ik dacht, nou klaas dat mis je nou net, kwam hij aanrijden. Lekker ontbijtje gedaan. Klaas bracht ons naar Haapsalu zodat wij ons daar konden vermaken en klaas verder kon in de buurt voor wat vogels. Ik had wel leuke dingen uitgezocht om te gaan doen. Eerst gingen we naar een museum/gallerie over het werk van illustrator Llonn Wikland. Nooit van gehoord, maar ze was de illustrator van onder andere Astrid Lindgren's boeken. Dan niet pippi langkous want dat is getekend door een Nederlander, Carl Hollander. Het huis was helemaal ingericht voor kinderen. Prachtig gewoon. Elementen uit de boeken zag je weer terug in het huis. Hugo was er niet weg te slaan. Die heeft heel lang gespeeld met wat hij tegen kwam.  Noa was wat ongeduldiger en ging op zoek naar anderen activiteiten wat ze ook vond. Ze heeft een paar mini workshops gedaan. Erg leuk. We zijn hier zeker 2 1/2 uur geweest. We hebben volop genoten van deze plek. Daarna nog even de speelplaats bij de ruïnes van het kasteel geweest. Dat was ook weer erg leuk. 14.30 hadden we met klaas weer afgesproken op een bepaald punt. We kwamen tegelijk aan dus mooier kon het niet. Allemaal genoten vandaag. We moesten nog 120km rijden naar Parnu dus na de lunch gingen we maar rijden. Aangekomen bij onze accomodatie besloten we om hier niet te blijven. Prijs kwaliteit was ver te zoeken. De lek was prachtig aan de rivier. Maar het was armoedig, dat ze hier €90 per nacht voor vroegen zagen we er niet van af. Zul je net zien dat we laat aankwamen 20.30. Meestal zijn we er wel einde van de dag. Dus als een gek hotels bellen. Dat lukte niet direct maar na een half uur hadden we een hostel in centrum Parnu. Ze hadden alleennog een suite. Nou dat zochten wij dus wij reden weer terug naar parnu was maar 10km hoor). Bij het hostel bleek de suite net helemaal opnieuw te zijn ingericht! We konden het nog ruiken. En dat dan voor €80 per nacht. Achteraf blij dat we dat zo hebben gedaan. Maar wat een afsluiting van de dag zeg!!