Cesis

4 augustus 2018 - Cesis, Letland

Na een lekker ontbijtje in ons hotel informeerde we even bij de receptie of we een kano konden huren. Zij belde naar een camping in de buurt en dat kon. Wij, eerst even proviand gehaald, reden naar de camping waar de kano klaar stond. We starten rond 11.30 en rond 17.00 klaar. Het was zo nu en dan bedrijvig met andere kano's en bootjes en dan weer een heel stuk niemand. Zo nu en dan stopte we om even te zwemmen of wat te eten. Door een onweer klap in de verte was het even paniek in de kano. Dus noa&hugo moesten even tot bedaren komen. Ze houden niet van onweer, ik ook niet maar maak daar nooit paniek over. Nou ja gelukkig bleef onweer weg. Het was een leuke dag op het water. De route werdt afentoe wat gevarieerder doordat het dan wat rotsig werdt. In het water dan even een kleine strooming. In eerrste instantie ook paniek bij noa&hugo want die zagen al een gigantische stroomversnelling aan komen. Water maakt al veel geluid bij strooming en dat wekt dan even wat angst op. Zullen ze wel van mij hebben. Bij onze oppik punt kwam er ook net een bruilofspaar aan met gasten. Er was een praatje van een mevrouw die een hele grote witte balloon vasthield. Ze kregen op een gegeven moment allebei een muntje. Daarna ging het paar, die er trouwens door hun eenvoud heel mooi eruit zagen, op een pondje. Daar gingen ze samen op. Een saxofonist zette een deuntje in en iedereen zong een lied mee. De vrouw deed weer een praatje en het bruidspaar gooide de muntjes achteruit het water in. Op de ballon werdt wat geschreven door het bruidspaar en de ballon ging de lucht in. Het pondje bleef trouwens in het midden van de rivier drijven. Na de ceremonie ging het bruidspaar weer aan land. Weer muziek en al zingend liepen ze naar hun trouw auto, een creme kleurige lada. Ik feliciteerde de bruidegom nog even. Het was wel erg leuk om even te zien. We hebben ondertussen wel meer bruidjes gezien maar niet met een ceremonie erbij. We werden door een busje opgehaald en moesten toch zeker wel een half uur terug rijden naar de camping waar onze auto stond. Hugo viel direct in slaap. In het hotel snel allemaal douchen en in het stadje wat eten. We hebben heerlijk gegeten. Klaas forel die heerlijk was. Ik had een vegetarisch gerecht, aardappel taartje met overheerlijke geroosterde groenten. De dag weer goed afgesloten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade