Trakai

28 juli 2018 - Čiukiškės, Litouwen

Na even heerlijk te hebben uitgeslapen gingen we daarna naar het centrum van Trakai. Eerst bezochten we de Hill of Angels. Hier staan dus allemaal uit hout gesneden Engelen. Ze staan allemaal ergens voor. Er stonden prachtige tussen. Daarna bezochten we een kasteel midden in het Galvemeer. In dit meer liggen wel 21 eilandjes die fungeerde als slotgracht. Het is een prachtig kasteel. De kozakken verwoeste het kasteel tijdens de Russische invasie van 1655. In 1950, tijdens het Sovjetbewind, werdt het kasteel geheel gerestaureerd. Ook hier hebben we last van de warmte, er staat gelukkig wel wind. Uiteindelijk waren we het zat en gingen we richting onze "farm". We hadden eerder wat vlees gekocht en brood zodat we konden BBQ. Het is nu 20.30 en de BBQ is bijna klaar. Noa en Hugo zijn al met de marshmallows bezig op het vuur. Er is hier een grote gezamenlijke keuken waar we alles van kunnen gebruiken. Erg gezellig ziet dat eruit. Mooi oven die op hout brand, prachtige tegelkachel. Zeer geslaagde plek in Trakai