Tartu

5 augustus 2018 - Tartu, Estland

We hadden allebei niet zo best geslapen. Binnen is het gewoon nog ontzettend warm, ook al heb je de ramen open. We gingen met de bus naar het National museum. De bus chauffeurs zijn hier erg onvriendelijk en geven nors aan dat ze geen engels spreken. De tweede keer dat ik dit had schoot een jongen die perfect Engels sprak me te hulp. Het is onduidelijk waar je een buskaart kunt halen. Maar je kunt wel een kaartje in de bus kopen maar het lijkt dat de chauffeurs dat eigenlijk niet willen verkopen.  Nou ja dus zijn we twee keer gratis gegaan. Zo ver hoefde we ook niet, twee stops vanaf hotel naar centrum. Onze bus trip bracht ons naar het National museum. Waar de grootste folkklore kostuum tentoonstelling ooit in Estland te zien is, tot 31 augustus dus ik had geluk. Daarnaast nog een tentoonstelling over de volkeren van het oeral gebergte en de Samen (Eskimo's). En dan nog overzicht van de geschiedenis van Estland. Alles was prachtig tentoongesteld!! En wat een gebouw zeg. Ook heel bijzonder.

Aan de overkant van het museum stond het ondersteboven huis waar ik met Noa& Hugo naar binnen ging. Klaas hoefde niet zo nodig. Heel bijzonder en als je binnen loopt dan wordt je wat misselijk en je bent toch je oriëntatie kwijt, apart wel. Maar de kinderen vonden het wel erg grappig. Inmiddels al weer einde van de dag, tijd om terug te gaan. We deden nog een wandeling in het centrum en aten weer bij dezelfde tent als gisteren. Weer een dag goed gevuld.

1. Maria Roelofs:
    6 augustus 2018
    Lieve Fam, heb alles kunnen lezen en foto's en video's kunnen bekijken heel gaaf .Dus kan jullie verder volgen goede reis en maak nog mooie plaatjes.