Tallinn-Haeska

9 augustus 2018 - Haeska, Estland

Heel slecht geslapen, gisteren ook al. Het bed ligt niet lekker. Het appartement is heel leuk, heel veel speelgoed dus dat valt vooral bij Hugo in goede aarde. Alles weer ingepakt en opgeruimd. We hoefde voor onze eerste activiteit niet ver, 2km. We gingen naar het Lennusadam Seaplane Harbour museum. Alles met boten/marine. Ook dit museum heel mooi ingericht. Interactieve doe dingen voor kinderen. Onderzeeboot stond er die nog helemaal was zoals hij ooit zijn dienst deed. Dat was erg leuk om in te gaan. Ook buiten nog wat boten bekeken. In de verte de grote cruiseschepen die naar Helsinki en Stockholm gaan. We waren toch wel moe dus op naar onze volgende slaapplaats. Ditmaal in het Matsalu National park, afgelegen hotel. Speciaal voor Klaas, ja inderdaad de vogels. Net nog heel veel kraanvogels bij elkaar gezien, dat even terzijde. Het duurde een tijd voordat we Tallinn uit waren, zo ontzettend druk op de weg. Daarnaast was het 31 graden en broeierig weer. Dan maar in de auto met airco. Rond drie uur waren we bij het hotel. Omdat hier echt helemaal niets is en we toch wel trek hadden gingen we naar Haapsalu, wat 20km verderop ligt. Een leuk klein badplaatsje, met kasteeltje. Hier hebben we pizza gegeten. Daarna wandeling naar het water. Het was nog warm dus we konden allemaal wel verkoelibg gebruiken dus hup het water in. Ondergoed en al. Wat was dat even lekker! Nu zitten wij rustig in het hotel, lekke grote kamers hebben we. De kids achter d Ipad, ik verslag schrijven en klaas nog even vogels kijken voor het donker wordt. Zo sluiten wij deze dag af.