Rit door dalen en bergen 20 juli

21 juli 2019 - Nesluša, Slowakije

Vandaag stapte we in de auto, na eerst uit te hebben geslapen, richting Cicmany. We namen natuurlijk de toeristische route, de kleinere weggetjes. We reden langs een meer en de kinderen wilde natuurlijk het meer in. Het was niet makkelijk om een plekje te vinden waar we de auto konden neerzetten en daar waar het wel kon waren ze aan het vissen en zag het er ook niet zo lekker schoon uit. Het lukte dus gewoon niet. We reden langs, wat later bleek een spa complex, een groot hotel en ik zag er mensen in klederdracht lopen. Wij weer terug gegaan om daar even te kijken. Dat was ontzettend leuk! Het was een grote groep die daar ging optreden maar buiten met een fotograaf foto's aan het maken was. Wij ook maar foto's maken. Erg leuk om te zien! Noa en Hugo hadden inmiddels een zwembadje buiten ontdekt. Dus badkleding aan en zwemmen maar. Dat was een heerlijke verkoeling. Daar dronken we koffie, appelsap en drie gebakjes voor €10,60!

De rit ging verder richting Cicmany, prachtig door de bergen. Cicmany ligt in de Rajcanka vallei, het hele dorp bestaat uit gingerbread huisjes. Ontzettend leuk om te zien. We hebben een wandeling door het dorp gemaakt. Terug hebben we in Zilinia gegeten, het boek vertelde ons over een leuk plein met huisjes eromheen, maarja na wroclaw zijn we natuurlijk verwend en viel dit erg tegen. We hebben wat gegeten wat eerst niet mee viel ondat er zo goed als geen engels gesproken werdt. Dus met google translate de menu kaart doorgenomen. Bleek ze later aan te komen met een engelse menu. Ook de cola die ik kreeg had ik nog nooit eerder gezien maar smaakte prima hoor!