Prachtige wandeling 26 juli

28 juli 2019 - Ždiar, Slowakije

Vandaag prachtige wandeling gemaakt ten oosten van het tatrasgebergte. Dit keer bleven we meer langs de rand van het gebergte. Prachtig groen en toch weer een hele andere flora en fauna. We waren nog niet aan de wandeltocht begonnen of ik ontdekte een slang! Deze moest op de foto. Klaas ontdekte nog een lelie, en nog meer bijzondere planten. Een zeldzame vlinder, grote weerschijn? Hij was wel prachtig blauw tijdens het vliegen. Had ik nog nooit van gehoord maar klaas wist het zeker. Tussendoor konden de kinderen fijn spelen bij het stroompje. Schoenen uit en in het koude bergwater. Drinken uit het stroompje was ook wel heel erg leuk. Er hing een beker bij dus dat was helemaal makkelijk. Uiteindelijk kwamen we uit in een skigebied, met versnaperingen en al. Voor ons het eindpunt. Maar de auto stond nog 3,5 km hiervandaan. De kinderen waren moe dus lopen gingen we niet doen. Er zou wel een bus die kant opgaan maar pas over ruim een uur. Ondertussen was klaas aan de praat geraakt met een pools stel wat engels sprak. Klaas regelde een lift, wij konden niet mee vanwege het kleine kindje en alle spullen. Dus wij wachten daar op klaas, die was binnen 20 min terug. Wij hadden ondertussen een fotosessie gemaakt van een springende noa en hugo vanaf een boomstam met de prachtige tatrasgebergte op de achtergrond. Lekker naar huis even bijtanken en toen hebben we in een heel leuk stadje, 6 km van Vbro, gegeten. Het was een 4 sterrenhotel met leuke binnenplaats en speelplek voor kinderen.