Dag Warschau

26 juli 2018 - Warszawa, Polen

We hebben een super leuk appartement in de oude stad. We lopen zo naar de bezienswaardigheden. Na een goede nacht, wel warm, gingen we vanochtend op pad. Lopend langs de oude stadswallen het centrum verkennen. Het oude centrum is heel compact en relaxed. Ook hier was het warm, in nederland misschien nog wel warmer. Na het centrum te hebben bekeken deden we een wandelings op de boulevard langs decrivier de Wisla. Hier stond nog een lekker windje. We streken heerlijk neer op ligbanken onder schaduw doeken. Hiet lagen we even te relaxen. Hugo vermaakte zich prima met bierdoppen verzamelen en op een rij leggen. Noa maakte steeds selfies of foto's van ons. Hierna belande we in een park waar een waterfontein voor kinderen was. De stralen spoten uit de grond wat een hoop lol gaf. We beloofde Noa&Hugo om later terug te komen omdat we eerst in de kerk een orgelconcert van chopin wilde horen. Dat was eigenlijk afschuwelijk, we vinden een orgel toch veel te grof klinken. Maar Hugo had een hoop lol, gekkigheid en emotie. Dit werdt lijfelijk uitgevoerd, samen met eeen ander meisje die verderop zat. Wat hebben we gelachen om ze (niet te hard natuurlijk), en de man achter ons ook. Belooft is belooft we gingen terug naar de waterfontein. Kids heerlijk in water en wij op terras aan de cocktails. Tegen vijfen besloten we om met de tram naar een gedeelte van de stad te gaan waar nog socialistische architectuur te bewonderen viel. Daar hebben we wat rondgelopen en lekker op terras gegeten. We hebben een goed beeld van Warschau gekregen en we vonden het een geslaagde dag. Morgen richting Litouwen.

1. Frits Bart:
    27 juli 2018
    Dag fam. Bart, jullie hebben je dag goed besteed lezen we. Hier is het een echte hittegolf, donderdag en vrijdag, morgen zaterdag wordt het iets koeler. Woensdag naar Leeuwarden ging alles goed, er is airco in het Fries museum tentoonstelling Escher , wij hadden een prima dag. Donderdag was het te heet om iets te ondernemen, dus zijn wij met de auto (airco) vroegtijdig, na de koffie naar huis gegaan. Vanochtend heb ik alle bomen met de slang water gegeven en nu staan er 2 sproeiers op de voortuin. Af en toe verzetten. Bas en Wouter kwamen kort na de middag uit C'oog, het ging niet meer.

Leuk dat Noa en Hugo zich zo vermaken, als er maar water is! Op het plein in Leeuwarden waren ook spuiters, een heleboel kinderen erin. Wij doen zo weinig mogelijk