Bojnice castle 21 juli

21 juli 2019 - Bojnice, Slowakije

Vandaag stond Bojnice Castle op het programma. Een rit van 79km die tijdens de heenreis al te veel bleek te zijn. De weg was tweebaans door allerlei dorpjes en stadjes heen. Het ging te langzaam waardoor we evengoed nog ruim 1 1/2 uur in de auto zaten. Daar werden we niet echt vrolijk van. Het was trouwens ook warm 29 graden. Daar aangekomen was het een gigantisch complex met dierentuin, dinosaurus park, zwembad, soort kermis en allerlei souvenirs kraampjes. Met alle drukte die zo'n conplex met zich mee bracht. Maar goed wij kwamen voir het kasteel die er overigens prachtig bij lag. We hadden wel het geluk dat we om 14.00 met een duitse tour mee konden. Je mocht dus niet zelfstandig het kasteel bekijken. En dat hield in 10 personen maar en niet zoals de rest met hele grote groepen tegelijk. Het begon ook gigantisch te onweren en regenen dus dat friste lekker op en de tour was lekker binnen. Arme Hugo die moest wel huilen vanwege de onweer. We hadden een leuke gids dat scheelt ook weer. Maar wat was het prachtig binnen! We hebben er echt genoten. Voor de terugreis besloten we om een geheel binnendoor weg te nemen omdat we toch al een stuk moesten rijden dan nog maar wat kilometers erbij en wat mooier rijden. Nou en dat lukte! We hadden een mooie tocht met nog een uitkijkpunt onderweg. Uiteindelijk toch nog een mooie dag.

1. Frits Bart:
    22 juli 2019
    Hallo reizigers, wat zien jullie een heleboel mooie dingen, zoals die beschilderde huizen. Het is ook een mooi land. Regen en onweer hebben wij hier zaterdag ook gehad. Rino Lamper had 21mm in ongeveer 3 kwartier. Kort maar zeer hevig. A.s. woensdag en donderdag wordt het hier bloedheet zegt KNMI, 35gr. De kippen eten en drinken en leggen best. Jannie gaat morgen en overmorgen met Riek naar diverse vriendinnen in Schagen, ze logeren daar ook. Ik denk dat ik maar een stukje ga maaien. Hartelijke groeten van vader/opa Frits en mama/oma Jannie