Bergtocht 25 juli

25 juli 2019 - Štrbské Pleso, Slowakije

We waren niet vlot vanochtend waardoor we relatief laat op pad gingen, rond 10.30. We besloten om naar het strbske pleso te gaan. Het twee na hoogste meer in de tatras. Hier was het een drukte en konden nog net een parkeerplek vinden. Bij het info centrum even geïnformeerd wat we hier konden doen. Heel veel hikings maar te gek voor ons en voor de kinderen. Een a twee routes waren prima te doen. We kozen er een uit naar een nog hoger gelegen meer. Ongeveer 5 km heen en terug. Het eerste stuk was een aardige klim wat wat boze gezichten van de kinderen teweeg bracht. Maar eenmaal lopend ging het allemaal goed. Alles was zeer goed aangeven. Onderweg info borden met hoe lang nog en dat vond Noa wel prettig. Hoe hoger we kwamen hoe mooier het werdt. Ondertussen liepen er al heel wat toeristen naar beneden en wij vertrokken pas om 15.15 wat laat is voor een bergtocht, voordeel het werdt steeds rustiger. Wat een klim! Eenmaal aangekomen bij het meer, wat er prachtig bij lag, konden we heerlijk wat eten. De kinderen slurpen hun spaghetti bolognese naar binnen. De terugreis hadden we in begin een andere route genomen naar beneden langs het riviertje later sloot dit weer aan op de tocht van de heenweg. Dat vond Noa wel fijn want daar stonden de borden weer wat ze houvast gaf. Maar een klim dat wel maar ook weer prachtig. Hugo gleed nog wel uit en had wat schrammen op zijn knieën en elleboog. Maar gelukkig viel het allemaal mee. Een top dag vandaag!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frits Bart:
    26 juli 2019
    Dag Klaas, dag Lisette, dag Noa, dag Hugo,
    Tjonge, tjonge, wat worden jullie een echte bergbeklimmers Noa en Hugo! En ook nog in een zwemparadijs geweest. Maar de top was toch wel het pension met alle dieren. Het mooie, witte schaap stond prachtig op de foto.

Jullie hebben beter weer dan wij. Het ene na het andere hitterecord wordt gebroken. In het Zuiden en het Oosten kwam de temp. donderdag en vrijdag boven de 40 gr. Woensdag was het ook al heet,
    ik sprak Wouter 's morgens. De jongens hadden (terecht) besloten deze week maar niet meer te werken. Om de twee dagen zet ik de pomp een uur aan en de Canna's en Geraniums en de Hibiscus tracht ik in leven te houden, dat lukt. Bij Joke had het geonweerd en hard geregend, hier niet helaas.
    Veel drinken en in huis blijven is het devies, dat doen wij dus, alhoewel Jannie nu naar het zwembad in Winkel is. Nico van Langen is gisterochtend geweest om de laatste schilderijtjes op te hangen.
    's morgens gaat het nog.
    Hartelijke groeten van opa Frits ( in onderbroek) en oma Jannie, (waarschijnlijk in badpak)
  2. Frits Bart:
    27 juli 2019
    Hallo vakantie gangers.
    Wat hebben jullie goed vacantie weer, wij liggen hier op apegapen. Binnen blijven veel drinken. Vanmorgen buiten koffie gedronken en over ons terras gefilosofeerd, en zowaar ik had een goed idee (als Frits het niet z'on goed idee vind dan denk ik jammer dan tegen de vakmensen is toch niet op te boksen. Dus klaas als jullie terug komen mag je aan het werk. Gister ben ik nog even naar Edwin ,oma Ria en de "meisje"zoals ed het zo mooi zegt. We zaten lekker buiten, de meisjes kwamen ook nog even uit bed. leuke meiden. Bij Nyerop gaat alles goed, nou ja ik sta van mezelf te kijken als ik iets zoek en meteen de goede kast deur open doe het is 12.15uur Frits dekt de tafel en vloekt. ik hoor geen glas gerinkel dus hou me gedeist. het brood staat op tafel we gaan dud eten. Vanmiddag gaan we naar Joke en eten daar{wat een verwennerij]
    Geniet van jullie vakantie en tot het volgende bericht waar we erg van genieten. Gr Frits en Jannie.