Salzburg

15 augustus 2017 - Salzburg, Oostenrijk

Gisteren zijn we aangekomen in Salzburg. De 1025km er naar toe verliep vlekkeloos, oké het weer niet. Veel regen onderweg. Alleen de laatste 100km veel file rijden. Rond 5 uur waren we op onze bestemming. Noa en hugo deden het prima. De dvd was een succes maar ook de 3D figuurtjes( bunchems).Nadat we ons hadden geïnstalleerd gingen we
en een hapje eten, daarna lekker slapen.

Vrijdag 11-8
Vandaag met de trolley bus naar centrum van Salzburg. We besloten om eerst even rond te lopen door alle straatje om zo een indruk van de stad te krijgen. Het weer zat niet mee, veel flinke regenbuien waar je lekker nat van werdt. Dus rende we snel even een grote koffie tent in bleek het Tomaselli te zijn, een 150 jaar oude koffie en gebak tent, lekker nostalgisch.
Daarna bezochten we het fort waar je prachtig zicht had over Salzburg en de bergen. En einde van de dag kwam de zon nog tevoorschijn en konden we nog even genieten van een opera poppen optreden via een groot scherm. (Tijdens dit schrijven rent hugo in het park in bled mee met Russische jongeren die aan het trainen zijn, zo leuk) . Na een vermoeide dag gingen we lekker slapen. Alhoewel er standaard gekeet moet worden, waar halen ze de energie vandaan.

Zaterdag 12 augustus,

We gingen weer met de trolley bus naar het centrum. Dit keer deden we de mirabelle tuinen en paleis aan. Helaas weer regenbuien. In het kader van de salzburger muziekfestival trad hier een kinderkoor op uit Italië. Was best leuk om even te bekijken. We konden niet naar binnen omdat zaterdag een populaire dag is voor trouwparen. Het wemelde dus van de bruiden en dat was ook leuk. Daarna kwamen we een speeltuin tegen dus er moest gespeeld worden. Maar noa en hugo weten tussendoor ook altijd te spelen, met stenen, houtjes e.d.
Helaas is ons snoertje stuk van de ipad dus kan mijn reisverslag alleen op dit momenten op de telefoon doen.